zaterdag 7 maart 2015

Ik maak me mooi

Het eerste weekje van ik maak me mooi hebben de kleuters jammer genoeg moeten meemaken bij de andere juffen. Ik lag toen in mijn zetel ziek te wezen.....maar de tweede week zijn we erin gevlogen.

Eerst hebben we onze klas helemaal anders ingedeeld..
Zo was er een kappershoek, een verkleedhoek, een pruiken en brillenhoek en een schminkhoek.

We begonnen met eerst alles uit te halen. Amai wat hadden de kleuters veel mee. Het was alsof iedereen zijn kleerkast meegebracht had. Alles werd gekeurd en LEUK bevonden.

In de kappershoek lagen borstels, speldjes, rekkers maar ook sieraden .... Er waren twee make-uptafels waar de klanten werden onthaald en mooi gemaakt.




In de schminkhoek werd er duchtig geƫxperimenteerd met blush, oogschaduw, lippenstift en natuurlijk juf haar schmink... Er werden rare combinaties gemaakt en ik denk dat sommige ouders misschien stiekem blij waren toen ons thema gedaan was. Het was ook zo leuk dat ik het niet over mijn hart kon krijgen om ze dat te ontzeggen






 Onze verkleedhoek was de plaats voor uren verkleedplezier... de ene keer als ridder, dan weer prinses.






We versierden onze pet met stickers, hartjes, bloemen, pluimen, glitters,...keuze genoeg







We speelden een spel waarbij we nopjes op de juiste plaats op de prent moesten duwen. Goed kijken was de boodschap.





We speelden met de meegebrachte sjaals spelletjes rond wiskundige begrippen: lang- kort, langer-korter, klein-groot, grootste-kleinste, kleuren bij elkaar...


We lazen in de zithoek het verhaal van Lotta viert carnaval, Anna viert carnaval, feest voor Jules...en muis maakt theater.




We leerden ook een knotsgek liedje


carnaval dan doen de mensen mal
de juffrouw is een ezel
de meester een konijn
vandaag is iedereen
wat hij graag wil zijn



een masker op mijn snoet snoet snoet
een hele gekke hoed hoed hoed
confetti op de grond
kom draai nu allemaal rond


en dansten op het lied van danskriebels


ik ben clowntje pierewiet
je hoort me wel maar je ziet me niet
willen jullie mij toch even zien
klap in je handen  -  stamp met je voeten   -draai in het rond
dan kom ik misschien


EN TOT SLOT VIERDEN WIJ FEEEEEEST MET HEEL VEEL LEKKERS





















Prettige vakantie allemaal!